Marknadsföringen av produkter på ett smart och innovativt sätt?

Knappar

För en tid sedan hörde jag en intervju med en dam som fyllde 100 år. Journalisten frågade: “Vilken är den största skillnaden mellan nu och då du var barn?” Damen tänkte efter och svarade: “När jag var liten fanns det ingen knapp att trycka på”

Kraftfull sammanfattning av vår utveckling.
Nu tar vi dock steget fullt ut och koncentrerar oss helt på knappen.
Flera lösningar är på gång med fristående knappar som vi kan styra och utföra valda aktiviteter med.
www.flic.io är en svensk produkt som lanseras snart. Finska The bttn finns ute för försäljning. Spark använder IFTTT för att skapa smarta aktiviteter.
Amazons “Dash Button” tar e-handel till en ny nivå.

Men vad innebär det?
Vad kan vi hitta på?
Kan vi använda det i marknadsföringen av produkter på ett smart och innovativt sätt?

Jag ser fram mot dessa nya möjligheter. Amazons lösning för toapapper är bara en början. Montera en knapp på toaletten, när pappret är slut trycker då på knappen och en order skickas till Amazon och du har nytt papper hemma samma dag. Kul, men det blir ganska många knappar om det ska gälla all de saker man behöver. Och ganska många leveranser.

Utmaningen och möjligheterna är oändliga.
Tänk till, hitta på, aktivera, interagera.

Foto hämtat från Flic.io