Bakgrund:
Flexite är ett svenskt programvaruföretag som hjälper sina kunder att effektivisera sin vardag genom att digitalisera arbetsflöden, dvs. skapa digitala processer.
Flexite vände sig till Add Cream för att få hjälp med sin digitala marknadsföring och en ny webbplats. Målet med den nya webben var att den skulle attrahera befintliga kunder med intressant innehåll och samtidigt vara tydlig nog att locka fler webbesökare att beställa Flexites programvara.
Lösning:
Är det nåt vi gillar, så är det när vi får vara med från början och verkligen få förutsättningarna att ”göra skillnad”.
Här fick vi fria händer! Vi började med att ringa runt till Flexites kunder för att ta reda på vad de förväntar sig av sin leverantörs webb, hur de uppfattar Flexite, vad de gillar med programvaran flexiteBPMS, vilken information de vill ha, i vilket format och hur ofta de önskar information. Vi kontaktade även andra intressenter till Flexite.
Därefter började arbetet med att bygga upp en helt ny webb med ett innehåll som kunde attrahera både befintlig kundstock, potentiellt nya kunder och andra typer av webbesökare.
Vi ville förtydliga Flexites produkter både i text och grafik, göra det enklare att kontakta Flexite, göra det enklare att förstå hur man kan köpa deras programvara, vilken nytta man kan ha av den, mm. Med många statliga och kommunala kunder var det dessutom viktigt att visa vilka partners och avtal som man kan upphandla via.
Människorna som arbetar på Flexite är alla väldigt engagerade och stolta över vilken nytta flexiteBPMS kan göra. Det ryms en himla massa kompetens och erfarenhet inom Flexites väggar. Det ville vi framhäva!
Flexite hade även i många år arbetat med löpande nyheter. Det ville vi fortsätta med i förädlad form utifrån vad vi nu visste att kunder och andra intressenter ville veta.
Resultat:
Resultatet låter tala för sig själv. Kika in på: www.flexite.com/sv.
Positiva reaktioner lät sig inte vänta. Roligt nog tog det inte heller många dagar innan den första intresseanmälan kom in som ett resultat av ett webbesök.
Webblansering klar. Slutet gott - allting gott. Nja. I den bästa av världar är det ju nu det börjar. Till vår glädje fick Add Cream fortsatt förtroende att hjälpa Flexite med sin digitala marknadsföring och kommunikation. Det kan vara allt från stort som smått, som t.ex. strategiskt stöd vid contentplanering eller produktion av artiklar och kundberättelser.